سقف های طاقدار: مزایا ، معایب و ملاحظات
نوشته شده توسط : محمد جلوداری

در ساخت و سازهای جدید - و گاه در مشاغل بزرگ بازسازی - صاحبان خانه با انتخاب ارتفاع استاندارد سقف یا باز شدن سقف به خط سقف شیب دار مواجه می شوند. این سبک معماری به سقف طاقدار یا سقف کلیسای جامع معروف است. بسیاری از مردم زمانی سقف طاقدار را مجلل می دانستند که در فضایی احساس باز ، دلپذیر و باشکوه ایجاد می کرد. اما در حال حاضر نظرات به شدت تقسیم شده است ، به طوری که برخی از صاحبان خانه ، سازندگان ، طراحان و دیگران این سبک را قدیمی می دانند و از نظر انرژی کم مصرف نیستند. بنابراین سقف طاقدار برای شما مناسب است؟


سقف های طاقدار pro/con تصویر
صنوبر
6 جایگزین برای سقف های گچ تخت
سقف گچی خشک تخت سنتی

سقف طاقدار چیست؟
در اصل ، سقف طاقدار هر سقفی است که از ارتفاع معمول 8 تا 10 فوت معمولی سقف زاویه داشته باشد. رد پای اتاق همان است. با این حال ، ارتفاع اضافه شده سقف می تواند توهم فضای بیشتری را ایجاد کند.

انواع سقف های طاقدار
انواع مختلفی از سقف های طاق دار وجود دارد ، از جمله:


گنبددار: این سقف ها از نقطه مرکزی به سمت پایین شیب دارند.
بشکه: این سقف ها مانند نصف بشکه گرد (یا نیم دایره) منحنی را در سراسر فضا ایجاد می کنند.
کشاله ران: برای طاق های کشاله ران ، دو طاق لوله به صورت عمود بر یکدیگر قطع می شوند و شکل X منحنی را تشکیل می دهند.
دنده: این سقف ها شامل ردیف های تیرهای نمایان شده هستند که به نوعی از نقطه مرکزی می رسند.

مزایای سقف طاق دار
احساس فضای بیشتری ایجاد می کند
در حالی که سقف های طاقدار به هیچ وجه فضای قابل استفاده ای را به اتاق نمی دهند ، اما احساس جادارتر ایجاد می کنند. در مقابل ، یک "اتاق بزرگ" با مفهوم باز با سقفی که تنها 8 تا 9 فوت ارتفاع ساخته شده است ، علیرغم ردپای بزرگ آن ، می تواند احساس تنگ بودن و بدون هوا داشته باشد.


افزایش نور
سقف های طاقدار در واقع می توانند اتاق را روشن تر کنند ، به ویژه هنگامی که سقف دارای نورگیر یا انواع دیگر پنجره ها باشد. آنها همچنین می توانند فضای بیشتری برای پنجره های کف تا سقف برای دیوار فراهم کنند. و به فضایی برای نصب وسایل روشنایی بزرگتر از سقف اجازه می دهند.


شخصیتی
سقف های طاق دار می توانند در مقایسه با سقف تخت پایه ، شخصیت زیادی به فضا ببخشند. به علاوه ، تیرهای چوبی که سقف را پوشانده اند می توانند جذابیت بصری آن را بیشتر کرده و مکانی را برای نصب وسایل نور فراهم کنند. از نظر سبک های طراحی خاص ، سقف طاقدار می تواند استعداد مدرن قرن دوم را افزایش دهد ، هرچند این خانه ها عموما سقف های طاق دار کمتری نسبت به خانه های ساخته شده در دهه 1980 دارند. سقف طاقدار در رنجور دامداری یک طبقه می تواند راهی م effectiveثر برای تبدیل یک خانه خسته کننده در خانه به خانه قدیمی باشد. سقف های طاق دار نیز می توانند در خانه های روستایی و کابین مانند فوق العاده به نظر برسند.


معایب سقف طاقدار
هزینه
سقف طاقدار در ساخت و سازهای جدید معمولاً پیچیده تر از قاب استاندارد نیست ، اگرچه به سقف های سقفی خاصی نیاز دارد که معمولاً در محل ساخته می شوند. اما گرانتر است. هزینه ساخت اولیه قاب می تواند 5 تا 20 درصد افزایش یابد تا سقف طاق دار به اتاق بزرگ 20 در 20 فوت اضافه شود.

وقتی صحبت از اتمام خانه با سقف طاقدار می شود ، می توان در هزینه های خود صرفه جویی کرد ، زیرا این به معنای یک طبقه دوم کوچکتر است. بنابراین خانه برای اتمام طبقه دوم نیاز به کفپوش ، تریم و غیره دارد. اما از طرف دیگر ، سقف طاق دار هزینه زیادی برای زندگی شما در طبقه دوم شما در بر دارد و این ممکن است به نوبه خود ارزش خانه شما را کاهش دهد. به عنوان مثال ، ممکن است مجبور شوید یک اتاق خواب اضافی در خانه خود را با سقف طاقدار عوض کنید ، اما وقتی زمان فروش فرا می رسد ، اتاق خواب اغلب ارزش بیشتری می بخشد.

علاوه بر این ، اگر می خواهید سقفی طاقدار در خانه موجود ایجاد کنید ، می تواند یک پروژه بازسازی بسیار گران قیمت باشد. چنین تغییراتی نیاز به ورودی یک مهندس سازه و یک معمار دارد تا دیوارهای باربر را شناسایی کرده و تعیین کند که آیا بخش هایی از سقف (و چگونه) برداشته می شود تا فضا به خط سقف باز شود. این امر به طرز قابل تصوری امکان پذیر است ، اما می تواند تا 18000 تا 25000 دلار هزینه داشته باشد.

نصب در ساختمان موجود مشکل است
ایجاد سقف طاق دار فراتر از سطح مهارت اکثر DIYers است. این یک پروژه است که از شما می خواهد که جوانب مثبت را بیاورید. ایجاد سقف طاق دار در ساختار موجود بسیار مشکل است. این فرایند مستلزم بیرون کشیدن سقف طبقه همکف و سپس بریدن تیرچه های کف است که تقریباً همیشه نیاز به نصب تیرهای جدید و پایه های عمودی دارد-یک اصلاح مهندسی عمده. بسیاری از خانه ها از خرپاها برای حمایت از سقف استفاده می کنند ، و تبدیل سقف طاقدار مستلزم تغییر قاب زیر شیروانی برای حمایت مناسب از خط سقف است.

ملاحظات نگهداری و تعمیر
بزرگترین اشکال سقف طاق دار هنگامی آشکار می شود که از خود بپرسید چگونه سقف را تمیز یا رنگ می کنید (و پنجره های سقف را تمیز یا تعمیر می کنید). همچنین باید نحوه تغییر لامپ ها یا تعمیر وسایل نوری که در ارتفاع 20 یا 30 فوت بالای سر شما قرار دارند را در نظر بگیرید. بسیاری از صاحبان خانه باید متخصصانی را برای کارهایی که معمولاً با یک ارتفاع استاندارد سقف انجام می دهند ، بیاورند





:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: